El MIM més multitudinari i concorregut de la seua història tanca la seua 30a edició

El MIM més multitudinari i concorregut de la seua història tanca la seua 30a edició

La Mostra Internacional de Mim a Sueca (MIM) recordarà la seua última edició per ser la més concorreguda dels seus trenta anys d’història ininterrompuda. Les cinc jornades desenvolupades amb una àmplia i ambiciosa programació van tindre com a denominador comú un únic protagonista: el públic. El mateix que va abarrotar els espais escènics tancats i va inundar i va col·lapsar amb la seua presència els espais públics de la ciutat convertits en amfiteatres a l’aire lliure.

public-mim-2019_2“La resposta del públic enguany ha sigut brutal, la població sempre es duplica amb l’arribada del festival però aquesta edició ha sigut molt més que això. Sens dubte, ha sigut el MIM més multitudinari de la història”, assegura el director del certamen, Joan Santacreu. El públic, assenyala, “no solament s’ha quedat meravellat amb la programació sinó que també s’ha sorprés per l’ambient únic que s’ha viscut als carrers de Sueca amb la massiva assistència de visitants que han abarrotat la ciutat com mai havíem vist”.

Aquesta edició ha despertat també “la curiositat de molts professionals internacionals que han vingut al MIM per a descobrir-ho i assistir a totes les propostes artístiques que s’han representat”. Un èxit rotund que, incideix, “ha de servir per a valorar i reflexionar sobre el que suposa aquest gran esdeveniment per a Sueca i deixar clar la necessitat d’una major aposta per part de les institucions per a poder repetir tot el que s’ha aconseguit en aquesta edició”.

Localitats esgotades hores després d’obrir la taquilla i aforaments ampliats
El primer dia que van eixir a la venda les entrades online del festival, a principis de setembre, es van esgotar la majoria de les localitats dels espectacles de sala. Va ser el cas per exemple d’Artica, de Ponten Pie; Escargots de Slow Olou; LÙ de Maduixa Teatre; o Gag Movie d’Yllana.

CIRQUE INEXTREMISTE - EXTENSIONLes graderies col·locades al Poliesportiu Cobert amb més de 900 seients per a veure l’estrena absoluta a Espanya d’Extension van estar completes també en les dues funcions que va oferir la companyia francesa Cirque Inextremiste. Tal va ser la resposta del públic que el festival es va veure obligat a ampliar l’aforament davant la forta demanda per veure aquest muntatge extrem. Representacions que van deixar al públic boca obert i sense respiració amb els seus equilibris impossibles, precisos i temeraris realitzats pels acròbates sobre taules de fusta sustentades per botelles de butà i alçades i mogudes per una excavadora dirigida per l’artista tetraplègic Rémi Lecocq.

Va registrar també un ple total de públic l’única funció que Animal Religion va oferir de Fang, que va posar als espectadors en peus i va rebre una gran ovació pel seu captivador treball amb la manipulació del fang, i les dues divertides i festives representacions de Calma oferides per Guillem Albà, totes elles realitzades en el Bernat i Baldoví.

Calles i places impossibles de transitar
Assistència massiva van tindre així mateix la quasi vintena d’espectacles de carrer gratuïts que el MIM va regalar als espectadors en el seu 30 aniversari. Places i carrers convertits en amfiteatres a l’aire lliure i impossibles de transitar durant les representacions de Block, en el qual els Motionhouse feren una torre de blocs fins a aconseguir amb les seues acrobàcies l’altura de l’església de la Plaça de Sant Pere; de Yeorbayu, amb les quals la cia Vaques va delectar al públic amb un espectacle transgressor ple d’humor i precisió tècnica; o de Social Animal en el qual Titotaya Dansa va mostrar la fragilitat de les relacions humanes a través del moviment.

Cie Claire Ducreux _ Avec le temps... _ La mary posaGran acolliment del públic van tindre també Avec le Temps… de la Cia Claire Ducreaux; Ghetto, de la Jove Companyia Gerard Collins; o Topa, de Kukai, entre molts altres. Les accions itinerants van tindre també els seus fidels seguidors, com tots aquells que van acompanyar a l’enterrament del patriarcat en La processó va per dins, dirigida per Laia Alsina o els que es van unir a l’emotiva desfilada dels Motorpunks amb els quals La Fam va irrompre als carrers de Sueca per a custodiar el gran pastís del 30 aniversari del MIM.

Cues infinites per a poder assistir al Cortejo, l’estrena en terres valencianes que va acollir el festival de la mà de Baldo Ruiz i Paloma Calderón i que el públic no va voler perdre’s malgrat haver d’esperar dempeus fins a dues hores per a poder accedir al recinte en el qual es desenvolupava.

Èxit també sense precedents ha tingut l’exposició que recorria Els gestos d’un poble, una mostra fotogràfica de més de mil imatges que recull els gestos i expressions de la ciutadania de Sueca i que el festival ha decidit allargar una setmana més perquè puga visitar-se fins diumenge pròxim.

FANG-ANIMAL RELIGIONApoteòsica va ser per la seua part la resposta del públic a la posada en escena de la ja mítica representació de Veles e Vents Teatre amb la qual el MIM va posar la guinda escènica a la jornada del dissabte ja entrada la matinada en la Plaça Jaume I en una nit plena de màgia, música i pirotècnica.

La 30a edició del MIM deixa arrere imatges i emocions que ja formen part de la memòria col·lectiva i de la història del festival. “El MIM ha demostrat que està més viu que mai i que suposa un orgull per a tota la població, la qual cosa ha fet possible que, malgrat els anys, la il·lusió continue intacta tant per als espectadors com per al centenar de voluntaris que han treballat amb entusiasme i energia en aquesta edició”, reflexiona Joan Santacreu.

Al costat de la resposta multitudinària del públic, també la cobertura mediàtica d’aquesta edició ha sigut especial i el festival ha tingut un gran seguiment en els mitjans de comunicació tant de l’àmbit local, autonòmic com del nacional en premsa, ràdio i televisió.

La Mostra Internacional de Mim a Sueca patrocinada per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Sueca, la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Fundació Bancaixa. I enguany ha comptat amb la col·laboració d’À Punt com a mitjà oficial del festival.

MIM


Deixa un comentari

El vostre correu electrònic no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada