-
Rafa Dengrà, realitzador de Cerdanyola del Vallés i director del festival Fantosfreak, també ha triomfat amb en cuermetratge ‘Justicia Justiciera III KungFu Karate Annihilator’
El Festival de Cinema Internacional de Merda de Sueca (CIM Sueca), qualificat per els experts com “un dels festivals més imbècils del món”, ha posat el punt i final a la seua sisena edició. Arrere queden set dies de projeccions, una vintena de llargmetratges i més de vuitanta curtmetratges, però també moltes rises, crits, aplaudiments, llàgrimes i un gran sofriment entre el valerós públic assistent, que un any més ha respost amb estoica resistència a la crida de la merda.
Precisament el públic, que és l’autèntic amo i senyor del CIM, decideix amb el seu vot els premis en un exercici de democràcia directa que ja voldrien per a ells els catalans. Així “Hard Way, The Action Musical” una original producció alemanya que mescla dispars i musical, dirigida per Daniel Vogelmann, ha guanyat el premi Suecan Horrorous Incoming Trophy (S.H.I.T.) al millor llargmetratge.
En la secció de curtmetratges, el premi se l’ha endut Rafa Dengrà, llegendari realitzador de Cerdanyola del Vallés i director del festival Fantosfreak, ha triomfat amb l’apoteosis gore vuitantera “Justicia Justiciera III KungFu Karate Annihilator”. Cada premi S.H.I.T està dotat amb 300 euros i una merda de xocolate confeccionada per Xocolates Comes.
El festival premia les pel·lícules a les que el públic atorga major puntuació, però coherent amb la seua filosofia, també les que han tret pitjor puntuació tenen un prem fins i tot més cobejat; el premi Morralla. En este cas el premi Morralla de llargmetratge dotat amb 150 euros ha sigut per a la pel·lícula peruana “El Año del Apocalipsis” de Rafael Arévalo. Pel que fa als curtmetratges, el film guanyador ha sigut “The Trap” de l’hindú Ganesh Janardan Ghugare.
L’organització ha otorgat gran nombre de mencions especials, que completen l’extens palmarès del CIM 2017 i que es poden consultar a la pàgina web del festival.
La festa del CIM Sueca d’enguany tornà a trencar tots els registres, catapultant el de Sueca com un referent a nivell europeu a l’alçada del del B-movie Underground and Trash Film Festival de Breda, el Trash Film Festival de Varaždin a Croacia o l’Horrorvision de Barcelona. Enguany hem tingut més públic, més crits, més aplaudiments, més masoquisme i més merda que mai.
Però on de veres s’ha reforçat el CIM Sueca ha sigut en la presencia de convidats internacionals; enguany molts del realitzadors acudiren a presentar els seus treballs, destacaren els coreans Kim Chan ki i Bori Kim, primers visitants asiàtics que acull el festival, que presentaren “The insect girl”. També es va comptar amb l’asitència del cineasta i periodista britànic Adam Baird creador de “Situation”.
Fou molt aplaudida la sessió de pel·lícula comentada pel showman Toni de l’Hostal junt a dos més que passaven pel carrer
El festival rebé una nodrida representació d’altres festivals i pogué comptar amb la presència dels organitzadors del Trash Cut festival de Gandia i amb el director del Paura festival de Cinema de Terror de València, el crític de cinema Joaquin Vallet.
L’ambient festiu al pati de butaques va ser, com sempre, el millor del CIM, a vessar d’humor i dolor a parts iguals. Gran sensació causaren les sessions golfes i les maratons nocturnes, on el públic lluitava per resistir sentat a la butaca, també fou molt aplaudida la sessió de pel·lícula comentada en directe pel showman valencià Toni de l’Hostal junt a dos més que passaven pel carrer.
CIM