Sueca TV tanca emissions a l’espera de la posada en marxa del consorci comarcal de televisió

La televisió municipal de Sueca deixà d’emetre ahir dimarts. Des de l’ajuntament al·ludiren, a través d’una xarxa social, a “motius tècnics”. Aquestes raons han avançat el tall temporal de les emissions previst per al dissabte, dia 30. La programació municipal es distribuïa mitjançant Sucro TV.

tall-emissions-suecatv-26-set-2017“Els companys de Sueca Televisió ens informen que s’han interromput les seues emissions a través de la televisió digital terrestre (TDT) per motius tècnics, mentre podreu seguir al dia de tots els seus programes i continguts al web”, deia la breu notificació.

Sucro TV es va quedar sense “cobertura legal” en novembre de 2015. També distribuïa la producció de la televisió municipal d’Algemesí, Berca TV. L’emissora de Televisió Digital Terrestre (TDT) formava part de les quatre que conformen la demarcació territorial de la Ribera, tres d’elles comercials i una quarta institucional.

L’empresa emissora hi havia adquirit en 2011 els drets de la llicència adjudicada a Libertad Digital en desembre de 2005. Les programacions municipals d’ambdós ajuntaments es posaren a l’abast del públic en el transcurs de l’any 2012, després que la Generalitat Valenciana autoritzara el canvi de titularitat de la concessionària.

Isabel Jiménez (Compromís), Regidora de Comunicació de l’Ajuntament de Sueca, va impulsar a finals de l’any passat la constitució d’un consorci comarcal per a optar a poder fer-ne ús del canal institucional. Aquest ens hauria de ser la plataforma legal per la nova televisió pública d’ajuntaments de la Ribera.

Els partits de l’oposició al consistori suecà han criticat en reiterades ocasions la manera particular de dur la qüestió per part de Jiménez alhora que l’han advertit que es podia arribar a la situació que s’ha arribat ara.

De legals a il·legals
La sala tercera del Tribunal Suprem anul·lava en juliol d’aquell any la majoria de les 42 canals adjudicats al País Valencià davant un recurs presentat per Tele Elx. I la Generalitat tornava a baremar i concedir les emissores. Entre les tres comercials de la Ribera no es trobava l’adjudicatària original Libertad Digital. Amb posterioritat, n’atorgaren dues de les tres (Ribera Televisió SLU i Editorial Prensa Valenciana SA) atés que Punto 7 Servicios Auxiliares de TV SL, bé no ratificà el seu interés per la concessió o bé no complia els requisits exigits en la convocatòria original.

Sanció de 600.000 euros
Mantenir les emissions en les condicions que es feia fins ara podria comportar una sanció per a l’empresa de fins a 600.000 euros. Tot i això, després dels primers mesos de ser comunicades les noves concessions, en la demarcació de la Ribera hi ha una llicència comercial per concedir atés que tan sols complien els requisits Ribera Televisió i Editorial Prensa Valenciana.

En aquest cas, ratificades quines d’aquestes empreses s’adaptaven a les clàusules per a per a rebre l’autorització definitiva, la llista baremada hauria de córrer i la concessió hauria d’haver passat a la següent mercantil o entitat la llista, asseguraren de la Generalitat el passat novembre. Açò està en l’aire.

RBi


 

  1. […] els qui no les tenim cada vegada que les seues accions fan aigua, i ara, en el cas concret del tancament de Sueca TV (confiem que temporal i que siga el més breu possible), el Grup Municipal Socialista es veu en […]

    Reply
  2. […] NOTÍCIES RELACIONADES: 27 setembre, 2017. Sueca TV tanca emissions a l’espera de la posada en marxa del consorci comarcal de televisió […]

    Reply

Deixa un comentari

El vostre correu electrònic no es publicarà.